Cronica Comunitat Valenciana

La Xarxa d’Oficines Tourist Info obri les seues portes de cara a l’època estival

La Xarxa d’Oficines Tourist Info de Turisme Comunitat Valenciana obri les seues portes i s’incorpora a la nova normalitat en la prestació dels seus serveis per a la campanya turística d’estiu.

Després del període de confinament i els necessaris ajustos formatius i d’instal·lacions, la gran majoria de les oficines de la xarxa Tourist Info, inclosos temporals i Punts d’informació turística, estan en disposició d’oferir els seus serveis als turistes i ciutadans de la Comunitat Valenciana a partir d’aquest cap de setmana.

Així, a partir d’aquest dissabte, les oficines Tourist Info temporals i els punts d’informació turística romandran oberts, en línies generals, fins a mitjan mes de setembre.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha assenyalat que “en aquests moments aquests serveis d’acolliment i informació de les oficines Tourist Info adquireixen una importància encara major per a atendre les singularitats i dubtes que plantegen els turistes sobre platges, oferta cultural, o gastronomia, amb l’aplicació de les normes de prevenció de la COVID-19”.

Colomer ha explicat que “des de Turisme s’ha dut a terme una intensa labor de preparació per a l’obertura de les oficines d’atenció i informació al turista amb les màximes garanties de seguretat”.

D’una banda, s’ha dut a terme una labor formativa, des de la generació del Pla de Contingència de la Xarxa Tourist Info, a la difusió de la Instrucció tècnica del ICTE, en tots dos casos de mesures de prevenció de la Covid-19 per a Oficines d’Informació Turística, entre altres.

D’altra banda, s’han adequat les pròpies Oficines Tourist Info sota els paràmetres dels plans de contingència corresponents, i el compliment de les indicacions de les autoritats sanitàries: use gel hidroalcohólico, màscares, distàncies de seguretat, mampares, a més de determinació i control d’aforaments.

Cal assenyalar que la Xarxa Tourist Info compta amb Oficines certificades amb el ‘Safe Tourism Certified’ del ICTE, i amb nombroses oficines amb el distintiu ‘Responsible Tourism’ de la Secretaria d’Estat de Turisme, per a reconéixer a aquells establiments turístics que fan un esforç per crear un entorn segur no sols per als turistes sinó per als seus propis treballadors i els residents, aplicant les directrius i recomanacions contingudes en les guies de mesures per a la reducció del contagi pel coronavirus SARS-CoV-2.

Enquesta Tourist Info 2020

D’igual manera, s’ha posat en marxa la 23a edició de l’Enquesta de Satisfacció del client de la Xarxa Tourist Info, per a recollir i intercanviar informació del perfil i tendències dels visitants entre la Generalitat i les destinacions, i promoure l’excel·lència en la comunicació, l’hospitalitat i l’atenció al client turístic en destinació.

Així, fins al 15 de setembre de 2020, Turisme Comunitat Valenciana recaptarà l’opinió dels turistes que facen ús dels serveis d’informació turística durant la seua estada. Prop de 200 Oficines d’Informació de la Xarxa Tourist Info estan convidades a participar en la campanya durant el present estiu.

Aquest estiu 2020, l’enquesta de satisfacció del client de la Xarxa Tourist Info s’ha escurçat per a permetre un emplenament més àgil, però al mateix temps s’han incorporat dues preguntes sobre la percepció del turista respecte a les mesures de prevenció de la COVID-19 en les Oficines Tourist Info i en les diferents destinacions turístiques adscrits a la Xarxa.

Així, Turisme Comunitat Valenciana ha distribuït en suport electrònic a totes les oficines de la Xarxa els qüestionaris en set idiomes que hauran de ser subministrats als turistes per a recaptar les seues opinions (valencià, castellà, anglés, francés, alemany, italià i neerlandés).

A més, s’ha adoptat un protocol per a la sol·licitud i recepció de les enquestes, segons les indicacions de prevenció de la COVID-19.

La Xarxa Tourist Info de Turisme Comunitat Valenciana compte en l’actualitat amb més de 200 oficines d’informació turística i acolliment al client i més de 20 punts d’informació turística, que, sota una mateixa imatge i criteris de qualitat homogenis, presten servei d’atenció i acolliment al turista al llarg de tot el territori autonòmic.

Els informadors turístics de la Xarxa reben als nostres visitants assessorant-los i informant-los sobre l’àmplia oferta cultural, esportiva, natural, d’oci i activitats turístiques en general que ofereixen les nostres destinacions. La qualitat del servei, i la calidesa de l’atenció, resulten decisius en els processos de fidelització dels nostres clients, per al gaudi de les seues estades i augment dels seus nivells de satisfacció.

Així mateix, la Xarxa s’ha convertit en una eina fonamental per a la complementarietat de l’oferta turística entre les diferents destinacions, ja que totes les oficines informen del conjunt dels atractius turístics de la Comunitat Valenciana, i per a la promoció turística en destinació oferint al sector les seues instal·lacions com a plataforma de difusió de la seua oferta.